Monday, August 15, 2016

香港Ibank投行求職入行/ 轉工/人工大揭祕

在國際級大型ibank投行/ 銀行後勤部 (Back office)工作逾十年,從筆者自身經驗和從同事/舊同事口中得到不少這行業的求職要訣。還有人工數字,轉工加薪數字等等。這都是你晉身此行業或轉工必要知道的。希望大家在我十多年裏碰過的壁中有所得著。-- 如果你是新畢業生,在決心投身金融界前,我還建議你一讀我另一篇:投身IBank前你要知道的事



上一代人很多從一而終,一生三十年為一間公司服務,這些同事經歷了香港金融業最輝煌的日子,在這個時間退休/ 差不多退休的這些人,就算做的是很clerical 的工作,也可達4萬元月薪。這是每年加人工compound interest的威力。 不過我們80後這一代便很難做一份工到老。我曾在一間全球最top tier的投行back office做過4年。人工說出來低得嚇死我的同學們。我4年總共只加了2%人工,總共bonus不過一個月。那是4年的總和!!! 我很多top performing的同事也是同樣處境。真係講出黎都冇人信。 我想說的,是時代不同了,不轉工的話你的人工是會大幅落後你的同學﹑通脹和樓價的。

履歷表

- 如果你工作了五年或以上,拜託不要再寫你求學時期的課外活動
- 如果你的學位是榮譽學位(Degree with honours),mention it!
- 如果你有Second Honour 或以上, mention it!
- keep it short, 最多兩頁

大投行小人物提供英文履歷表修改服務。不用我多說,履歷表是僱主對求職者的第一印象,如果結構鬆散/欠缺重點或者有任何一個grammatical mistake的話,便是最後的印象。初步履歷評估完全免費。詳情可以參考這裏




不同經驗的人工range

以下是我憑經驗得出的薪金範圍,參考下好啦,唔岩唔好打我

銀行back office (非graduate trainee / MT)
- 1-3年經驗: HKD14K – 30K 月薪
- 4-7年經驗: HKD25K – 60K月薪 (Assistant Manager - Manager 級)
- 8-12年經驗: HKD40K – 120K 月薪(Manager - Senior Manager 級 - 對,depends on 你的際遇,你的人工跟你同年的同學可差三倍)

投行/銀行back office (graduate trainee / MT) 入職: HKD30K - 40K
過幾年之後這些graduate trainee / MT人工會逐漸與其他經理級看齊。
投行front office 入職: HKD50K - 60K

投行的各個職級,晉升時間和人工可以參考這裏

人工negotiation

- 在有offer 之前不要negotiate 人工
- 這是在MBA上教的,negotiate人工的步驟如下:
1. 你提出你的expected salary
2. 僱主counter offer你要求的increment的2/3 (即是如果你叫20%,它會給你約15%)
3. 你接受該counter offer
所以你叫價時應該在你的底線上加上1/3 buffer因為僱主基本上是一定會壓你價的。如果他壓你1/3價而你不accept的話,他會很吃驚的。
- 不要給一個range,例如15-20%。因為HR會自行把你的叫價定為最低的15%。

求職網頁

- 主要是LinkedIn和E-FinancialCareers
- 在這兩個網站請建立你的profile,填好基本資料和過往的工作僱主和職銜
- LinkedIn 的好處是你輸入了自己的working experience之後,它的algorithm 會自動篩選一些與你經驗相符的職位空缺給你,連keyword search也不用。近來大行都幾乎必定會在LinkedIn登招聘廣告,就算只用LinkedIn一個求職網頁也很足夠。 
[Tips for fresh grad: 在LinkedIn search 輸入'fresh grad' 和自己有興趣function key word 已經會有一些考慮fresh grad的金融業role]
- 你的profile 是僱主對你的first impression,所以麻煩閣下的profile pic不要出現你在見工時不應出現的情況, 例如張相有其他人/ out of focus/扮鬼臉/ 過份暴露

還有一個比較少人知道的網站http://www.glassdoor.com. 它有每間公司的員工不記名對公司的文化﹑薪酬﹑晉升機會﹑工時等的評論,有一個overall 員工給它的評分。最好的是它還可以filter comments by location。即是如果是國際大公司,你可以知道某一個國家/ 城市的員工對它的評價。這在你考慮接不接受一個offer時有很寶貴的參考作用。不過最近它常被Summer intern 們洗版,本來它有function 係filter permanent staff 的comment出來,不過那些可惡的summer intern 竟然都在employment type 都填上permanent staff。激死!




中介公司 Recruitment agent

- 幾年前我也會說可以一試,但現今中介的質素不可以用參差來形容,是一致的差劣。由國際大agent 到one man shop都一律欠缺誠信,剝削abuse求職者。Agent 的primary interest是你accept 個offer,所以它會出盡辦法去壓低你的叫價,這跟你的要求背道而馳。我個人來說agent 的成功率是遠低於我直接到公司網頁申請。
- 現在很多公司都會在它們公司網頁,LinkedIn 和E-FinancialCareers登招聘廣告。你只要花多點時間去搜尋,應該會有不錯的成果。不過有一些小規模的基金公司(行內人都知道這些短小精幹的公司管理龐大資產,但員工只有數幾個優秀的,個個都很well paid) 是只經agent 請人的。
- 如果你還是想一試用agent的話,make sure 等它給你一個JD和招聘公司名稱才好告訴它你的個人資料。因為世間有很多假JD,很多agent 只是想建立它自己的求職者database,根本沒有工在手。有時它們還哄騙你告訴它你在申請甚麼工作,好讓它直接聯絡請人的僱主找生意。
- Agent 一個新的騙人手法是﹕他給你的JD是真的,我在google search 到是有某大公司在自己網頁刊登的空缺,可是人工是假的天價。可能那間公司根本沒有委託這agent。當你發了CV給他後他說,這個空缺需要的是比你有更多經驗的人云云。

甚麼時候轉工?

- 最好每間公司做起碼3年才轉工
- 如果你現在是permanent contract 千萬不要轉contract terms, 無論薪金有多吸引。公司在市況差的時候才不續約,而這個時候你是最難找第二份工作的

轉工人工加幅

- 轉工時請務必要求加薪起碼20%。低過15%真的不用考慮。因為轉工有很多未知的因素,就算你在地獄中也會有更深的地獄,trust me. 所以要補償你跳入更深的火坑的可能性。
- 我們可愛的agent 會告訴你,20%唔realistic,而家個market 好差乜乜乜。我話你知,個market自2008年後冇好過,但係年年都有人轉工每次加20-30%。我身邊很多舊同事都這樣跟我說,我剛剛也有一個加30%人工的offer。如果你的經驗是還可以的話(當然你不能只做filing),叫20%是沒有人覺得你獅子開大口的。
- 初畢業的幾年因為人工base低,叫的薪金加幅可以更加進取一點。我之前有一個offer是加差不多50%。

如果你準備去投行面試的,我強烈建議你參考Ibank內部結構,做足功課,否則容易出醜。

最後, 祝諸君好運!

延伸閱讀:
晉身投行路徑分析
投行非MT/graduate programme 出身的career path 部署
2020各金融界別的前景
如何應對面試tricky問題
30歲月入5萬 - 3個必要條件
投身IBank之前你要知道的事
JD 解密系列
各大銀行/投行職位空缺官方網頁連結


想看更多? - Like 大投行小人物 Facebook

30 comments:

  1. 很有道理!希望可您可以多出一些類似的文章!謝謝

    ReplyDelete
    Replies
    1. 多謝支持!好感動!歡迎like 我的Facebook 有新post 可以update 你。有咩topic 想我講的都可以留comment 話我知喔!

      Delete
  2. ok!有野請教,你話剛畢業幾年轉工應該進取D,但我發覺佢地都會針住你個current salary黎比,請問有冇咩技巧?

    係味唔好寫同講current salary?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Current salary 就算唔講最後都走唔甩都講的,而呢個亦都係筆者有遇到過的問題。當對方開價只是加15%,你便不要純粹因為那麼一點錢而轉工,可以再多找幾家公司看看。到最後還是看你的彩數,有些公司出手比較闊綽,如果覺得你的經驗有用,肯在你的current salary 上加多一點吸納人才。正常來說大行比較有資源這樣做。

      Delete
  3. 發覺而家D搵工文化好痳煩~鬼鬼祟祟唔講人工,要人估估下

    ReplyDelete
  4. 多謝分享 如果我有機會早D遇見呢篇文就好了!

    ReplyDelete
  5. 覆錯左落人地個comment度tim

    ReplyDelete
  6. Sorry I reply on others comment again

    ReplyDelete
  7. 你係咪成個comment delete 左? 我copy 返出黎係度﹕

    篇文好有參考價值啊! 我都有野想請教, 我海外Econ grad, 係firm finance operation(非Bank)做左3年野, 想入Bank但唔太知銀行目前環境/待遇, 和同學吹水時聽番的range也好大, 現時salary未過$20k但bonus穩定地5個月以上, 但agent只於我month salary, not yearly income上算increment是正常嘛? 同埋如果20尾先試MT會否太遲, 有感operation人工的確偏低:( 謝謝, by Chanchan.
    Chanchan
    at 8:47 AM

    我呢篇文都有講過唔好信agent。而家佢擺明俾唔到你想要既野俾你,咁即係冇用啦。佢唔consider你bonus唔通你走去cut 1/3 annual salary 轉工咩?

    大行的MT應該annual salary match 到你而家水平或者更多。呢D野唔會話遲唔遲,只係考唔考到的問題。不妨一試,見識多D都好。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 好正~早D遇到你呢位咁樂意分享既女士就好

      Delete
    2. 我既情況同呢位人兄好接近,月薪20.5K, 4個月bonus左右。但我去見中銀ops有manager grade title既工hr都只能話計底薪加20%...即時灰左。係咪大部份bank都睇底薪?點擺脫呢個情況。。。

      Delete
    3. 你好﹗首先感謝你對大投行小人物的支持﹗
      對,大部份BANK都係MARK UP 之前份工的人工一個percentage。你可以揀等一個肯offer 更高的公司(例如30-40%),或者轉多幾次。同埋如果佢俾20%,你考慮下份工其他方面,例如exposure係好D既,咁轉左先搵機會再搵第二份都無妨。

      Delete
    4. 多謝你share 甘多心得。我同其他讀者都有類似情況。底薪低但discretionary bonus每年平均有4個月 。

      其實應該點樣negotiate 下一份人工呢?應該用total annual income 計埋discretionary bonus 去計下一份工increment? 因為好多時新工未必出甘多bonus...變左用monthly salary 計下一份工expected salary 最後total income 無太大分別...

      Delete
  8. 身為非典型文科人,只覺blog嘅內容既有條理又精簡,好幫到手

    ReplyDelete
  9. Hi I just received an offer from a tier 2 bank and I wanna know your comment. A little bit of my background: non-target bachelor + non finance/MBA master from the big3 in HK. Have been working in non FI for 5 years, the raise is slightly over 50% and a bit shy of 30k. Not sure of other benefits at this point. The role itself is related to BI, so I guess it is considered as back office. What do you think? thanks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi. The key here is that 'the raise is slightly over 50%'. You can ask yourself and your colleagues in your current industry how long it takes for you to stay in your field and reach that kind of increment. If the answer is longer than 2-3 years then by all means go for the offer!
      That is of course if you don't mind the nature of the job offer (I am not entirely sure what is meant by BI). Though I said in another post that the outlook for the financial industry is very uncertain but the shock of disruptive technology also applies to other industries and how long does it take for pay rise in your current role to reach the level of the job offer is even more uncertain.

      Delete
  10. 想問下點入treasury?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 你好,關於入行的問題可以參考這一篇中的back office一段﹕
      http://ibankops.blogspot.com/2017/07/breakingintowallstreet.html

      Delete
  11. 有關轉工和人工的強烈問題和矛盾想請你詳細解答一下
    我係STEALJOB 成日睇到投行MT/AM 都價都浮得好高,假設人地STEAL JOB 個AM 佢寫38K, 問題來了
    1. 佢如何可以轉工轉到咁大升幅?

    你應該唔日我問乜,我舉個例
    假設我宜家係一間平庸既銀行做緊MARKET RISK ANALYST, 20K
    但人地投行STEAL JOB 既MARKET RISK ANALYST 閒閒地都50-60K
    OK, 你話轉工加20%, 即係20*1.2 =24K
    咁你係CV EXPECTED SALARY 寫得果24K , 咁同佢地投行本身50-60K 有極大偏差,而佢又肯IN你,咁問題係
    1. 佢請你會比幾多,唔通真係跟番24K 比你咁少?
    2. 咁大個偏差(60-24)=36K
    3. 面對本身投行職位既天價,其實咁樣寫個EXPECTED SALARY 24K 絕對係毫沒義意,所以我想問你面對咁大偏差會唔會連EXPECTED 都唔寫而等佢自己OFFER個價比你
    4. 基於第三點,你可以解答下我:點解STEALJOB 投行果班RISK ANALYST 本身有60K 既人,佢地既加幅係點黎?(我真係唔係好信一跳就跳到咁大增幅) 成件事變得好矛盾
    5. 我最想你解答我第四點,點解佢地一去就咁高
    6. 或者你可以舉一個例子(最好比埋人工同數據, 職位等) 講下人地係點轉出黎
    7. 以上我都唔係講緊一出身好勁既MT (因為佢地一入就係咁高),我係想知出身麻麻地既點樣可以飛上枝頭變鳯凰姐。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 首先你要知道,ibank front office (包括你講嘅risk) 由graduate program入去起薪 50K+, 即使佢哋見你都一定唔會請你,佢哋只係搵其他candidate陪跑,因為平庸加無ibank經驗已經meet唔到basic requirement!邊有咁多飛上枝頭,出身決定人生,不要發夢了。利申:ibank HR做過,入面請人好黑暗架

      Delete
  12. 睇完以上篇回覆, 覺得有少少感觸, 如果可以早多幾年睇到你篇野咁就好好...不過時間過咗就係過咗. 但凡事冇絕對, 宜家希望可以追得幾多得幾多.希望你可以俾d意見.

    本身畢業之後做咗幾年同銀行唔相關既行業, 之後轉行第一, 二間都係中資行,人工十分十分低, 之後轉到一間外資行(俾唔起錢仲勁壓價...)做咗三年最後仲低人工過FG. 最近走咗去一間ibank做 bank office associate, 但因之前人工太低關係, 雖然加幅唔少, 但最後個數都唔到你講個min.
    講少少自己background: Overseas bachelor (acc and fin) + Local MSc Finance, 銀行back office exp around 5yrs.
    問題係: 個局已經係輸在起跑線, 仲有咩亡羊補牢既方法.(例如再轉工...)

    感激感激~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 你好!多謝你的留言。其實你不用太氣餒,五年在三十多年工作生涯中不算是很長的時間。例如其他人可以三十歲月入六萬的,可能你三十五歲做得到,也算不賴。
      我會建議你參考這一篇
      http://ibankops.blogspot.hk/2018/01/careerpath.html?m=1

      Delete
    2. blog 主你好, 其實小弟同上述呢位人兄的經驗都係差唔多, 同樣係在第2行做左幾年野, 而家收到一個內地2線券商的intern offer (equity research), 諗住上去上邊囉經驗, 之後回港/在內地搵一間中資行 (buy-side/sell-side) 做下先, 之後轉去大投行度做research, ..但問題係我都係輸在起跑線.....加上年紀亦都大....會唔會有年齡歧視.....因為我有點驚轉左之後搵唔到金融工, 入唔返行就慘了。

      Delete
  13. 多謝您的blog, 非常實用及用字生動有趣。

    本人非常幸運剛收到offer,base salary 比現職高60%,決定要去了。也有壓力怕做不好,但怕不了那麼多,拼一次吧!大家加油!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 恭喜你﹗總不能永遠留在comfort zone。有壓力才學到新野有進步﹗加油﹗

      Delete
  14. Blog主,十分感謝您的分享及寶貴意見!
    有一小問題想請教您。本人之前獲投行interview及被問現有package及expected salary, 已預計HR壓價,所以我的回覆比較進取,但仍未有回覆,現在很擔心會否太高。請問如果expected salary太高,對方會否直接放棄回覆呢,還是他們怎樣都會聯絡一下說要求太高呢?很緊張!謝賜教!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 而家請人好難。對於一個hiring manager 來說,請啱人最重要。如果interview 係好滿意的話,又點會counter offer 都唔俾就放棄?所以你唔駛諗咁多或者後悔叫得高咁。

      Delete
  15. 謝謝您的回覆及寶貴意見! :-)

    ReplyDelete