Thursday, January 26, 2017

地獄/火坑工作指數表

大家身邊總會有朋友或自身的經驗生活在地獄般的工作環境裏面。這些統稱之為火坑”。患者的病癥類近抑鬱症,最重要一點是在放工後思想也永遠圍繞著工作轉,對其他任何事物都提不起興趣。在火坑做得久真的會屈出病來,所以必須要認清何時需要cut loss 狠下決心轉工。



我亦想借此機會提醒一下大家,在街上publicly 招聘的experienced hire opening 基本上90%都是火坑,只差在是有多深。是咁的,世界上的工作的天堂和地獄程度分佈我assume 它是bell shaped distribution。那麼會有一半人在工作環境above mean 的職位工作,你猜他們還會轉工嗎?最會轉工的是在地獄的盡頭的那些人,他們離職後才會釋出空缺,所以該空缺會是伏的機會極大。其實你用以下火坑等級的正常人逗留時間計算,很粗略估計基本上所有市場上空缺都是凡間或以下,而且地獄第三層空缺比凡間多7倍以上。再者就算是新headcount,在大公司內如果是筍工也會秒速被internal candidate 或者熟人介紹填補,根本連job ad 也沒有機會放出來。我有一位舊同事說他識人介紹一個好位給他,不過也不成功,因為有另一個candidate 有更有勢力人士介紹。原來識人都唔係一定得。




所以認清自己現況中伏的程度有多深是非常重要,因為你很快會發現原來火坑沒有最深,只有更深。

以下的火坑指數表歡迎大家分享經驗或意見,我會再加進去。

火坑等級
特徵
所需行動*
正常人逗留時間
天堂第三層
-  午飯時間會整條team 一起出去飯
-  同同team同事在假期會約出來玩
-  6時前收工
-  病的時候可以請病假
-  年年有人工加,雖然得幾個%
搵支槍指住你個頭都唔走
退休都留低做contract
天堂第二層
-  有時間落街食tea
-  欠缺老闆支援,孤軍作戰
-  升職無望
-  老闆唔批你讀書sponsorship
-  你開始懷疑你D同事的JD是不是講人壞話
搵支槍指住你個頭都唔走
直至退休
天堂第一層
-  同同事只講公事,全日冇personal conversation
-  3年冇加人工冇出bonus
-  各個department 花在推卸責任的時間比做事的時間多
快D搵個係地獄苟且偷生的朋友傾下,count your blessings!
直至退休
凡間
-  不被老闆重用,得個做字
-  同事踩住你上位
-  你做的東西老闆去領功
-  8時前放工
除非有熟人介紹確保工作環境有改進,否則轉工跳進更深火坑機會極大
7年以上
地獄第一層
-  間中俾老闆/ 客喪鬧
-  11時放工
前境好就忍一下
3-5年
地獄第二層
-  老闆每日指住你個鼻黎鬧
-  你有啲損人不利己的神經刀同事
-  條team turnover rate 高於100%
-  未到凌晨未放得工
搵工啦
2年
地獄第三層
-  以下可歸類為老闆心理變態﹕
o 老闆每日當住你的下屬指住你個鼻鬧一個鐘
o 你老闆針對你,時刻想跣你
o 你老闆相信divide and conquer,刻意在你和同事間挑起仇恨和嫉妒
o 你老闆為上位當左公司係宮心計咁演
-  24/7 on call
-  你開始驚同事落毒/拎把刀劈你
-  其他情況歡迎comment / facebook inbox 查
裸辭我也不怪你,精神健康好緊要
1年

*所需行動只作參考。本人曾為升職加薪為更好前途離開天堂第十層,到現在沒有後悔過。

天堂第三層裏我強調是同team 同事關係。因為隔離department 冇利益衝突friendly 很正常。一team 裏多數會有小圈子。如果是整條team 關係好是非常難得的,證明工作穩定得沒有甚麼可以爭。

Big 4 工時很長,又常常要出差,但是因為同事間關係好,整個氣氛像校園多過公司,我覺得是天堂第一層。不信你問那些離開Big 4 真正投身社會的Big 4 alumni。

延伸閱讀﹕
英文履歷CV修改服務
致在地獄工作的朋友
我的極品老細
Ibank求職/ 轉工/ 薪金大揭祕
各大銀行/投行職位空缺官方網頁連結
其他職場教室文章

想看更多? - Like 大投行小人物 Facebook

6 comments:

  1. 原來我以前是在天堂第二至三層徘徊!

    ReplyDelete
  2. 我在地獄第二層至地獄第三層之間。。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 俾心機搵工!你可以參考呢一篇建議,我都係過來人,希望幫到你
      http://ibankops.blogspot.hk/2017/03/hell.html?m=1

      Delete
    2. 幾年前, 我試過在地獄3層果度做...(只係無MUD OT)果樣野中左.....
      但可惜無裸辭...... = = 早睇到呢個POST 就識做....

      Delete
    3. 不要緊,career life 流流長,而家知道都唔遲。之後遇著好的工作環境做耐啲,差的快D走,心理健康最緊要﹗

      Delete
    4. 但時間唔等人呢......當年就係無裸辭, 結果俾衰老細"莫須有"炒左....而家要做呢一份唔太鍾意的工(好過之前唔少)黎洗底.....成個career planning 打亂哂.....:( :(

      Delete