Saturday, November 12, 2016

史上最精簡世界通行英文辭職信範本

又到年尾出花紅的時間,亦代表離職潮的來臨。徇眾要求讓我在這裏跟大家分享一個史上最短少精幹,言簡意賅,全世界通行,無需改動一字的英文辭職信範本。

Photo credit: http://www.englishgrammar.org/

Hi (your manager's name),

I would like to tender my resignation effective DDMMMYYYY with my last day on DDMMMYYYY. Thank you very much for your kind support and guidance during my tenure here.

Best regards and thanks,
(Your name)

有人認為辭職信應該列印出來簽名作實。可是我認為在現今世界,當幾千萬金額的上司批核也是經由電郵處理,辭職信經由電郵發給上司也並無不可。
尤其是電郵會儲存在公司的系統檔案裏,有時間印章,不由得你上司拒絕承認。你看電視劇時也見到有些上司會收起你的辭職信在抽屜,說當我沒有收過。需知道通知期有價,所以辭職信遞交日期是非常重要,如想避免屆時口同鼻拗,我會選擇用電郵。

而為甚麼要分別說明離職日期和最後上班日呢?如果你離職日期生效是星期一,那麼你的公司要付直至星期日的薪金給你,而你的最後上班日是星期五,所以為了那兩天的人工一定要搞清楚。

既然分享了辭職信範本,不如也讓我分享一下last day farewell 電郵範本吧。




Hi all,

Today is my last day with (Company Name) and I would like to take this opportunity to thank all of you who have provided me with your kind support for me to succeed in my role. I have not only benefited from your valuable expertise but also enjoyed the great friendships with all of you.

I hope you every success in your future endeavors.

Best regards and thanks,
(Your name)

至於farewell e-mail 該發給誰,我會說是多多益善。我會把所有人放在BCC欄,一來讓別人不知道你發了給誰,二來避免有低能兒Reply All為大家造成不便。

延伸閱讀﹕
英文履歷CV修改服務
Ibank 求職/轉工/薪金大揭祕
散水餅大檢閱

想看更多? - Like 大投行小人物 Facebook專頁

No comments:

Post a Comment